صفحه اصلی خدمات شیشه دوجداره


شیشه دوجداره در تبریز

duble glass

double glass

شیشه دوجداره در تبریز


 

شیشه مهمترین بخش یک پنجره UPVC میباشد و ۸۰ درصد مساحت یک پنجره را در بر میگیرد و نقش بسیار مهمی را در عایق صوت و تبادل حرارتی در پنجره ایفا می کند.
 

آیا می دانید گرمای بسیاری در خانه شما تلف میشود؟ در یک خانه معمولی ۲۵% گرما از طریق دیوارها و حدود ۴۰% از طریق پنجره ها تلف می شود.از آنجایی که شیشه فی النفسه قادر به هدایت گرما و سرما بین دو محیط می باشد، بنابراین پنجره ها در هر ساختمان مهمترین نقاط انتقال دهنده دمای فضای خارج به محیط داخل محسوب می گردند.مسئله ای که امروزه مهندسین معمار در طراحی و اجرای واحد های ساختمانی با آن روبرو می باشند حفظ گرمای محیط ساختمان در زمستان و سرما و برودت فضای داخل در تابستان می باشد.
 
ویژگی مهم شیشه دوجداره عایق بودن آن است. منطق فیزیکی عملکرد شیشه دو جداره بسیار ساده است. همان طور که ذکر شد شیشه عایق حرارتی بسیار خوبی است.این بدان معناست که در یک روز سرد زمستانی یک شیشه تک جداره مقدار قابل توجهی از گرمای داخل منزل را به خارج هدایت میکند. به همین ترتیب در یک روز گرم تابستان شیشه تک جداره به آسانی گرمای محیط بیرونی را به داخل آورده و درنتیجه باعث افزایش دمای درون ساختمان می شود.هوا و گاز هدایت کننده حرارتی ضعیف تری هستند.
 
هوا یا گاز موجود مابین دو جداره شیشه باعث عدم تبادل حرارت محیط بیرون و داخل شده و محل سکونت شما را در تابستان خنک و در زمستان گرم نکاه می دارد. استفاده از شیشه دوجداره موجب کاهش اتلاف انرژی به روش رسانش شده و به سبب فاصله بین دو جداره میزان انتقال انرژی به روش جا بجائی نیز فوق العاده اندک است.تفاوت خاصیت عایق بودن شیشه های تک جداره و دو جداره بسیار قابل ملاحظه می باشد.
 
 
 
 به موازات افزایش بهای انرژی همه در تلاش و کوشش جهت صرفه جوئی در مصرف آن و طبعا کاهش مبلغ صورت حساب حامل های انرژی هستند.استفاده از شیشه های دوجداره منجر به کاهش قابل ملاحظه هزینه های انرژی می گردد. با وجود قیمت بیشتر شیشه دوجداره نسبت به تک جداره به سبب صرفه جویی در هزینه های مصرف انرژی در مدت زمان کوتاهی این تفاوت قیمت جبران خواهد شد.به همین دلیل در معماری مدرن استفاده از پنجره های عایق و نصب شیشه های دوجداره بر روی آن به امری رایج بدل گردیده است.

 

                                             

 

تکنولوژی تولید شیشه دوجداره صنعتی استاندارد:

در ساختار شیشه دو جداره ، دو لایه شیشه توسط یک لایه پروفیل آلومینیومی از هم جدا میشوند.
 ساختار فوق به واسطه چسبهایی مخصوص تبدیل به مجموعه ای یکپارچه شده و داخل فریم پنجره قرار می گیرد. در داخل پروفیل آلومینیومی مواد رطوبت گیر قرار می گیرد تا فضای داخل کاملا خشک باشد. فضای داخلی بین دو شیشه با یک گاز بی اثر مانند آرگون  پر می شود.
 گزینه های متعددی برای انتخاب شیشه و نوع گاز وجود دارد. با انتخاب صحیح اجزا شیشه دوجداره میتوان از قابلیتهای چند گانه انواع شیشه ها مانند ایمنی ،کنترل نور، انرژی و صوت به طور همزمان استفاده کرد. 
 

 عایق حرارتی و عایق صوتی از ویژگی های پنجره دوجدارهupvc نسبت به پنجره های معمولی و تک جداره است به این صورت که پنجره دوجداره upvc تا حد زیادی از هدر رفتن گرما و به طور کل از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرده وعایق حرارتی هستند اما در پنجره های با شیشه تک جداره درز های موجود در آن انرژی را هدر داده و انرژی هدر می رود.

از دیگر ویژگیهای پنجره با شیشه دوجداره عایق صوتی است که به این صورت است که پنجره های دوجداره upvc بین 30 تا 35 دسیبل شدت صوت را کاهش می دهد.

 

 

 

 
 
طراحی و پشتیبانی توسط شرکت توسعه ارتباطات نت آورد